Tisza News - Bepanaszolta Iránt a BBC az ENSZ-nél


Bepanaszolta Iránt a BBC az ENSZ-nél


20127-10-26. Bepanaszolta Iránt a BBC az ENSZ-nél szerdán, mert az iráni hatóságok egy nyomozásra hivatkozva befagyasztották a brit közszolgálati műsorszóró több mint 150 munkatársának vagyonát.

A BBC "az emberi jogok megfosztásaként" jellemezte az Iráni Iszlám Köztársaságnak a műsorszóró iráni programjának munkatársai ellen hozott lépéseit az ENSZ-hez benyújtott hivatalos panaszában.

A műsorszóró kifejtette, hogy az iráni hatóságok nyomozást folytatnak az országban tevékenykedő munkatársai, korábbi alkalmazottai és külső munkatársai ellen. Az érintetteket a "nemzetbiztonság elleni összeesküvéssel" gyanúsítják. A BBC több, az iráni hatóságok vizsgálódásai által érintett munkatársa is kettős állampolgár, az iráni mellett ausztráliai, ausztriai, kanadai, német, brit vagy amerikai állampolgársággal bírnak.

Irán nem ismeri el a kettős állampolgárságot, ha az illető egyik állampolgársága iráni. Iránban viszonylag gyakori a kettős állampolgárok őrizetbe vétele vagy börtönbe vetése, gyakran a rendszer vagy a kormány megdöntésének kísérletével vádolják meg őket. A BBC először augusztusban számolt be a vagyonbefagyasztásról.

Akkor tudatta, hogy a hírhedt teheráni Evin börtön egy bírósága rendelte el az intézkedéseket.

Az Evin börtön arról ismert, hogy ott - a kritikusok szerint koholt vádakkal fogva tartott - kettős állampolgárok és politikai foglyok is raboskodnak. Köztük Nazanin Zaghari-Ratcliffe, a BBC korábbi munkatársa. Őt azzal vádolják, hogy "média- és számítástechnikai projekteket dolgozott ki" az iráni kormány megdöntésére.

Az Evin börtönbeli bíróság döntésének értelmében az érintettek nem tudnak tulajdont eladni, vásárolni vagy örökölni december 20-ig, amikor is kihirdetik a nyomozás eredményét - közölte a BBC a panaszában. A brit műsorszóró hangsúlyozta, hogy munkatársai nem tudnak külföldről visszatérni Iránba, hiszen fennáll letartóztatásuk, kihallgatásuk vagy bebörtönzésük veszélye.

A BBC farszi nyelvű szolgáltatását 2009-ben függesztették fel a hatóságok Iránban, de a mai napig sok iráni hallgatja a BBC rádióműsorait, illetve a műholdas televízión nézik a tévéműsorokat. A brit műsorszóró állítása szerint hetente mintegy 18 millió embert ér el.

A képen: Hasszán Roháni iráni elnök

atv.hu/MTI

http://www.atv.hu

2017.10.26.



 Frissek a rovatban »

 Hasonlóak »

 Frissek »